Sociala medier som Linkedin

Vi har nu funnits i sociala medier i ett antal år. Vi har jobbat hårt med varumärket och den känslan vi vill skapa. Sanningssägaren. Jakten på sanningen. Jakten på konsten. Jakten på rättvisa. Jakten på jämlikhet. Många av dessa saker är viktiga för oss på DotLive. Det är jätteviktigt för oss att vi talar sanning, använder konsten och skapandelusten i vårt arbete, att vi vågar vara oss själva. Vi accepterar olika åsikter, men behöver inte dela åsikterna med varandra.

Vår varumärkesansvarige använde det personliga svenska varumärket DotLive i sina sociala medier och fick på vägen erfara att det är en grym värld med amerikanska sociala medier där ute. Linkedin blockerade helt varumärkesansvariges personliga svenska del av varumärket, då denna valde att som en del i sin konstnärliga performans använda varumärket DotLive som efternamn en period. Linkedin tillät inte någon form av anonymisering, trots att svenska varumärket är personligen registrerat på varumärkesansvarige. De helt enkelt stängde access till kontot och blockade vårt företags e-post i all framtid, påminde om likheter som att varumärkesansvarige skulle varit kriminell. Enda skillnaden är att Linkedin ägs av Microsoft, vid tillfället då detta skrivs, samt är ett amerikanskt bolag, ingen domstol har innefattats.

Två av våra personer finns på Linkedin, men inte varumärkesansvarige, således ej heller vårt företag. Det beror helt på Linkedin och deras sätt att besvara oss i ärendet.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s