Sociala medier som Facebook och Meta

Frihet. Konstnärligt frihet. Konsten ska vara fri, enligt svensk grundlag. Vår varumärkesansvarige fick erfara att konsten inte var fri på Facebook, numera Meta-ägt, amerikanskt sociala medier-bolag, vid skriften av detta sociala medier-inlägg.

Vår varumärkesansvarige, som har DotLive som personligt svenskregistrerat varumärke, fick en dag erfara att hen avkrävdes verifiering av sitt personliga sociala medier-konto, där hen också ansvarade för vårt bolags sociala medier-konto på Facebook.com. Först begärde Facebook hens telefonnummer och hen gav det. Då förväntade sig hen att det var klart, då ville helt plötsligt Facebook ha hens pass. Hen vill inte ge sitt pass till Facebook. Hen vet inte heller om hen anklagats för något. Hen fick ingen anledning till varför Facebook ville ha verifiering av hens personliga Facebook-konto. Hen vägrade ge sitt pass. Det fanns inga kontaktuppgifter till Facebook och de finns ingen mail, ingen kontaktsida eller telefon för att kontakta Facebook i Sverige, där vårt bolag finns. Således stängdes hens konto permanent av Facebook efter 30 dagar. Efter det kan inte nytt Facebook-konto startas med bolagets mailadress, då hen använde det för sitt personliga konto-inlogg, då hen inte använder Facebook för andra ändamål än för personliga svenska varumärket DotLive, samt för bolagets sida DotLive Global AB på Facebook(Meta-bolaget äger Facebook).

Därmed sagt är DotLive Global AB evigt bannade på Facebook och Meta. Utan domstol, utan rättegång, utan anklagelser om felaktigheter.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s